Pages

Cu profesor sau fără?

Când ajungi la concluzia că vrei să desenezi mai mult decât o fac cei din jur, îți dorești bineînțeles să progresezi. Și e normal să te întrebi cum e mai bine: cu profesor care să te ghideze sau fără?

Eu zic că discuția asta e depășită. N-am fost îndrumat de un profesor în mod direct. Și am putut să progresez mereu. Dar nu pot să zic că n-am avut profesori. Mereu am fost interesat să văd cum desenează alții, să urmăresc lecții de desen, să citesc cărți... Dar cel mai mult contează să desenezi de câte ori prinzi momentul.

Desigur, dacă vrei să faci ceva în mod profesionist va fi un ajutor enorm să fii îndrumat direct de către un profesionist. Dar deja sunt mulți profesioniști care pun lecțiile lor pe YouTube, de exemplu. Nu mai e nevoie să chemi profesorul acasă și să-i plătești.

Aici pe blog voi pune mereu și link-uri spre lecții gata făcute. Și o să-ncep curând să îmi ușurez munca în felul acesta.

Tema de azi e una pentru toată viața și nu îi dau număr ci o literă.

TEMA Z:
Învață engleză. Ce legătură are asta cu desenul? Îți zic. Are legătură cu a învăța pe cont propriu. Cele mai multe informații de calitate pe Internet sunt în limba engleză. Și dacă înveți engleză asta e o cheie. Vei putea fi mereu cu un pas înaintea celor care n-o știu.

Aici pe blog voi pune și link-uri spre tutoriale în limba engleză. Un profesor ne zicea prin 2007-2008: Acum - în zilele noastre - e normal să știi engleză.

Aș zice că a avut dreptate. Și cred că azi va spune: E obligatoriu să știi ceva engleză. Și cu cât mai bine, cu atât mai bine...

Am și eu lângă mine o carte începută: Gramatica limbii engleze de Ioana Maria Turai. Am de gând să desenez și să învăț engleză, să învăț engleză și să desenez. Și le pot face cam în același timp. Că nu poți desena non-stop și nu poți învăța o limbă străină non-stop...

Dacă la finalul unui an în care ai învățat să desenezi, constați că știi ceva engleză... zi și tu: n-a meritat? Iar apoi cu engleza învățată poți să înțelegi mai mult, să înveți mai mult să desenezi.

Dar nu te stresa. E normal să îți mănânce timp și energie. Mai bine cu calm și cu pași mărunți.

Sfatul meu: n-ai nevoie de profesor. Dacă totuși vrei să plătești un profesor: plătește un profesor de engleză. O să vezi mai târziu că n-am glumit.

Și la tema asta poți să-mi scrii mereu pe email ce demersuri ai făcut ca să știi mai bine limba engleză. S-ar putea să-mi ajute și mie. Am nevoie să progresez. Voi fi încântat că am motivat pe cineva în direcția asta.

(sursa imaginii)